Tasarımın hem bir estetiği hem bir manası olmalı

Tasarımın hem bir estetiği hem bir manası olmalı

Omnivore World Tour, Lokanta Haftası derken, gastronomi dünyasından birçok populer figürün karayolu İstanbul’a düştü. Bunlardan biri de yiyecek tasarımcısı Marc Bretillot idi.Gıda endüstrisinde yenilik danışmanı olarak personel, yiyecek tasarımı üzerine beynelmilel kutlamalar tertip edip çağdaş zanaat çerçevesinde performanslar sergileyen biri Marc Bretillot. Dizayn eğitimini yiyecek merakıyla birleştirmiş. 1999’da Avrupa’nın önce yiyecek tasarımı denetim atölyesini kurduğu ESAD de Reims (Reims Zanaat ve Dizayn Yüksek Okulu) ve de Paris Fransız Gastronomi okullarında eğitim veriyor.Lezzet Haftası ve de bu sene yeme içmenin geleceği üzerine kafa yoran işleriyle değinen Dizayn Bienali vesilesiyle Fransız Kültür Merkezi’ne konuk oluyor. Cuma bugünü de MSA’da çok alaka çeken bir gösteri sundu.

Cam bir tüp içerisinde aromaları partiküller şeklinde topladı sözgelimi. Bunu içimize çektiğimizde, lezzetleri ek olarak kapsamlı bir palette algılayabiliyormuşuz. Bu ‘whalf’ın düşünce babası 4-5 senedir beraber çalıştıkları David Eduards’mış, Marc Bretillot da o fikri şekillendirmiş.MSA’daki demodan hemen ardından suallerimizi cevap verdi Bretillot. Yiyecek tasarımı dendiğinde ne anlamalıyız mesela? “En kocaman güçlük tasarımın ne meydana geldiğini açıklamak” diyor. “Tasarım etimolojisinde iki öğe vardır. Biri çizim, diğeriyse proje. Asıl soru, ‘Yemek için projemiz nedir?’ Lezzet de bu deneyin bir parçası oluyor.”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir